top of page

Kwaliteitsbeleid

Kwaliteit is het voldoen aan de verwachtingen van de belanghebbenden van Bocah Donya BV. 

Hiervoor is ten eerste inzicht nodig in wie de belanghebbenden zijn, ten tweede wat de verwachtingen van de belanghebbenden zijn en tenslotte hoe je kan voldoen aan deze verwachtingen. Kwaliteit vormt hiermee een onlosmakelijk onderdeel, of sterker nog, de basis van het algemeen beleid. De doelstellingen van Bocah Donya BV wordt bepaald door de verwachtingen van enerzijds de cliënten en anderzijds de verwachten van de overige belanghebbenden. Als organisatie probeer je te voldoen aan deze verwachtingen. 

Bocah Donya streeft naar een zo veilig mogelijke omgeving voor haar cliënten en een veilige 

werkomgeving voor de professionals en heeft als doel om de kans op lichamelijke en psychische 

schade of onveilig ervaren situaties die zijn ontstaan door het niet adequaat handelen van haar 

professionals. Dit doet zij door, daar waar mogelijk, risico’s te voorzien en tijdig maatregelen te treffen en te leren van incidenten die zich hebben voorgedaan. Het middel om hier binnen de organisatie een gestructureerde vorm aan te geven is een kwaliteitssysteem. Een kwaliteitssysteem stelt de cliënt centraal, het geeft inzicht in de impact van de wensen van de cliënt op het management van professionals, middelen en processen, het is in staat te meten wat de resultaten zijn en het is in staat verbetertrajecten in gang te zetten. Het kwaliteitssysteem dient binnen een organisatie te leiden tot een continue verbetering. 

Door te voldoen aan de normen van het HKZ-keurmerk wil Bocah Donya BV een laagdrempelige, 

vraaggerichte, deskundige en doelmatige organisatie zijn die voldoet aan maatschappelijke 

ontwikkelingen. Kwaliteitsdoelstellingen worden door de organisatie opgenomen in het jaarplan. Voorafgaande aan het opstellen van de doelstellingen proberen we een actuele en objectieve blik te werpen op de sterke en zwakke punten, kansen en bedreigingen die bij Bocah Donya BV spelen op korte en lange termijn. Belangrijke aandachtspunten hierbij zijn o.a.: marktontwikkelingen, organisatorische en strategische ontwikkelingen, wet- en regelgeving, veiligheid, gezondheid en welzijn van professionals en cliënten, verwachtingen van cliënten en andere belanghebbenden, cliënttevredenheid. De (kwaliteit)doelstellingen worden eenmaal per kwartaal geëvalueerd. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van het beleid en stuurdocument. 

Het kwaliteitssysteem wordt jaarlijks beoordeeld en geanalyseerd. De resultaten worden vastgelegd in de organisatiebeoordeling en vormen input voor het beleid en jaarplan.

bottom of page